Kompetencje miękkie w HR – webinarium

Działający w naszym kraju przedsiębiorcy coraz bardziej dostrzegają wagę kompetencji miękkich u swoich pracowników. Coraz częściej w zadaniach rekrutacyjnych pojawiają się i takie, które sprawdzają nie tylko merytoryczne przygotowanie kandydatów, ale również ich kreatywność, komunikatywność, elastyczność, skłonność do wychodzenia z inicjatywą czy umiejętność pracy w zespole. Kompetencje miękkieZestaw takich cech różni się naturalnie zarówno od branży, stanowiska, ale również od obranej ścieżki kariery. W końcu tym, którzy wcale nie celują w awans nie są potrzebne zdolności przywódcze, a telemarketerowi na nic zda się zdolność pracy w grupie.

Z kompetencjami miękkimi istnieje jeden zasadniczy problem. W naszym systemie edukacji rzadko kiedy są one rozwijane i promowane. Szczęściarzem jest ten, kto urodził się z odpowiednim ich zestawem. Gorzej z tymi, którzy nie są „naturalnymi talentami”. A przecież, podobnie jak specjalistycznej wiedzy, kompetencji miękkich można się do pewnego stopnia nauczyć. Potrzebę ich rozwijania zaczęły dostrzegać firmy oferujące szkolenia zawodowe. Coraz więcej na rynku jest ofert, które zapewniają, że wydobędą z pracowników pokłady kreatywności czy nauczą ich pracy w grupie. Szkolenia takie zwykle dostosowane są do grupy docelowej. Pracownicy działu kadr potrzebują przecież innych kompetencji miękkich niż murarz.

W najbliższym czasie, już 13 października, HRowcy mają okazję wziąć udział w bezpłatnym webinarium dotyczącym zarządzania twardymi i miękkimi kompetencjami procesów HR przygotowanym przez Simple S.A. Organizatorzy zapewniają, że kurs obejmie:

  • Przegląd najważniejszych funkcji HR.
  • Omówienie ścieżek obiegu informacji z i do systemu, w tym obejmujących opcje samoobsługowe dla pracowników, zarządzanie czasem pracy, obsługa szkoleń, ocen, rekrutacji, rozwoju pracownika, BHP i zarządzanie delegacjami.
  • Zagadnienia w zakresie współpracy systemu z użytkownikami, począwszy od pracownika szeregowego do osób zarządzających firmą.
  • Raportowanie z obszaru „twardego” i „miękkiego” systemu, dotyczące m.in.: stanu zatrudnienia (w podziale na stanowiska, wydziały, płeć, wiek, wykształcenie, okres zatrudnienia), porównywania pracowników według kompetencji, zestawienia wyników ocen pracowniczych (w przedziale czasowym w podziale na działy, wykształcenie, lokalizacje, stanowiska), analiz kompetencji (w przedziale czasowym w podziale na działy i konkretne osoby).
  • Przedstawienie sposobu parametryzacji systemu pod potrzeby użytkowników.
Share this Story
  • Kompetencje miękkie w HR – webinarium
    Branża HR

    Kompetencje miękkie w HR – webinarium

    Działający w naszym kraju przedsiębiorcy coraz bardziej dostrzegają wagę kompetencji miękkich u swoich pracowników. Coraz częściej w zadaniach rekrutacyjnych pojawiają się ...
Load More Related Articles
Load More By Michał Kaleta
Load More In Branża HR

Check Also

Indywidualizacja rozwoju zawodowego kluczem do sukcesu działu HR

Jednym z najważniejszych czynników motywujących pracownika jest stworzenie ...