Porady ogólne

Jak budować wizerunek eksperta

Początki pracy zawodowej mogą być frustrujące. Nawet jeśli posiadasz spore zasoby wiedzy teoretycznej, zwykle nie masz doświadczenia w praktycznych ich wykorzystaniu. To sprawia, że Twoi współpracownicy, a tym bardziej przełożeni, patrzą na Ciebie z lekceważeniem i nie zwracają większej uwagi na Twoje pomysły. Jak to zmienić? Zostać ekspertem w swojej dziedzinie! To takie proste. Niestety wymaga to wielu lat. Proces stawania się ekspertem można jednak przyspieszyć tak, by szybciej zwrócić uwagę na siebie i swoje kompetencje.

Wizerunek ekspertaW pierwszej kolejności musisz zacząć dobrze orientować się w tym, jak praktycznie rozwiązuje się problemy w Twojej dziedzinie. Im większy zasób wiedzy na ten temat, tym łatwiej będzie znaleźć narzędzia, których w danej chwili będziesz potrzebować. Wcale nie musisz opracowywać od razu innowacyjnych rozwiązań, wystarczy dobrze się orientować i czerpać z doświadczeń innych. Na własne pomysły przyjdzie jeszcze czas.

W drugiej kolejności warto zwrócić uwagę na relacje międzyludzkie. I nie chodzi tu wcale o podlizywanie się szefowi, a raczej znalezienie wspólnej platformy porozumienia. Dzięki lepszej znajomości z przełożonymi i temu, że po prostu będziesz lubiany/-a, częściej ludzie będą słuchać, co masz do powiedzenia.

W trzeciej kolejności warto pamiętać o tworzeniu swojego wizerunku eksperta w sieci. Bogactwo portali i mediów społecznościowych pozwala dziś na swobodny dobór narzędzi, które najlepiej będą pasować do profilu naszej działalności. Bez wątpienia najbardziej uniwersalnym jest blog ekspercki. Ledwie kilka godzin tygodniowo pozwoli pokazać, co sądzimy na tematy związane z naszym obszarem zainteresowania i podzielić się naszymi poglądami z innymi ludźmi. Blogując, czy korzystając z innego medium społecznościowego koniecznie pamiętać przy tym należy, żeby porzucić wszelkiego rodzaju pseudonimy. Zawsze podpisuj się swoim nazwiskiem. Dzięki temu łatwiej będzie cię namierzyć osobom szukającym ekspertów, np. dziennikarzom. Wywiad, czy choćby krótka wypowiedź, czy komentarz to coś, czym będziesz mógł pochwalić się dyskretnie swoim współpracownikom i przełożonym. To zaś skutecznie pomoże w budowaniu Twojego wizerunku jako eksperta.

Share this Story
  • Wizerunek eksperta
    Porady ogólne

    Jak budować wizerunek eksperta

    Początki pracy zawodowej mogą być frustrujące. Nawet jeśli posiadasz spore zasoby wiedzy teoretycznej, zwykle nie masz doświadczenia w praktycznych ich wykorzystaniu. ...
Load More Related Articles
Load More By Michał Kaleta
Load More In Porady ogólne

Check Also

Indywidualizacja rozwoju zawodowego kluczem do sukcesu działu HR

Jednym z najważniejszych czynników motywujących pracownika jest stworzenie ...